Clientenraad

Wat doet de Cliëntenraad?

Uw stem in onze organisatie
De Cliëntenraad van Gooiland Thuiszorg zet zich onafhankelijk in voor de belangen van alle cliënten. De raad waakt over de kwaliteit van zorg en diensten en heeft officiële inspraak in ons beleid.

Hoe Werkt de Cliëntenraad?

De raad komt regelmatig bijeen en heeft direct overleg met de directie. Leden zijn betrokken bij belangrijke ontwikkelingen en spreken met zorgmanagers en experts. Om de stem van de cliënt te horen, gebruikt de raad enquêtes, klankbordgroepen en panels.

Wettelijke taak

De Cliëntenraad is een wettelijk verplicht orgaan volgens de Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen (WMCZ). De raad brengt advies uit over uiteenlopende onderwerpen en bespreekt actief kwalitatieve, financiële en organisatorische kwesties.

Uw rol als cliënt

Heeft u een klacht? Dan kunt u altijd terecht bij onze klachtenfunctionaris. De Cliëntenraad houdt toezicht op een zorgvuldige klachtenafhandeling. Op deze manier draagt de raad direct bij aan het verbeteren van onze zorg en dienstverlening.

Scroll to Top